Przygotowanie całej dokumentacji potrzebnej do otrzymania dotacji unijnej przez pracowników wirtualnego biura
Pracownicy wirtualnego biura mogą zajmować się szeroko pojętym doradztwem finansowym. Jednym z aspektów takiego doradztwa jest pomoc osobom wynajmującym wirtualne biuro w otrzymaniu dotacji unijnych. Najpierw zbierane będą dla nich informacje o aktualnych programach wsparcia dla nowych firm realizowanych przez Unię Europejską, a następnie przygotowywane będą wnioski o otrzymanie konkretnej dotacji. Samo przygotowanie wniosku nie wystarcza jednak do tego, żeby otrzymać jakąś dotację, ale musi być on poparty dokładną dokumentacją. Taka dokumentacja będzie zawierała informacje o profilu działalności konkretnej firmy oraz jej planowanym rozwoju i prowadzonych aktualnie inwestycjach. Dzięki takiemu dokładnemu przygotowaniu łatwiej będzie o otrzymanie jakiejś dotacji.
Wynajem wirtualnego biura o nietypowych porach
Wirtualne biura mogą być wynajmowane zarówno na pewne okresy roku, jak i na konkretne godziny. Jednocześnie właściciele wirtualnego biura stwarzają możliwość jego wynajęcia o bardziej nietypowych porach. Dzieje się tak dlatego, że niektóre firmy posiadają oddziały w różnych krajach i przyjmują kontrahentów przyjeżdżających z różnych części świata, dlatego czasami mogą prowadzić rozmowy biznesowe we wczesnych godzinach porannych czy późnych godzinach nocnych. Jednocześnie na terenie lokalów należących do wirtualnego biura znajdują się sale konferencyjne i sale szkoleniowe, które również mogą być wynajmowane. Istnieje także możliwość wynajęcia wirtualnego biura w celu zorganizowania w nim jakiegoś spotkania towarzyskiego.
Formy obsługi adresu emailowego należącego do klienta wirtualnego biura
Klienci wirtualnego biura mogą korzystać z jego usług według wybranego przez siebie pakietu. Dlatego jedni klienci mogą liczyć na odbieranie korespondencji i przechowywanie jej do czasu odbioru, a inni na odsyłanie jej na wskazany adres. Zgodnie z niektórymi pakietami przychodząca korespondencja będzie mogła być od razu faksowana i tą drogą wysyłana do klienta. Natomiast w zakres obsługi adresu mailowego może wchodzić odbiór wiadomości elektronicznych pochodzących od kontrahentów oraz przekazywanie ich do odpowiednich pracowników firmy odpowiedzialnych za poszczególne wymiary jej funkcjonowania. Pracownicy wirtualnego biura mogą także załatwiać za swoich klientów sprawy urzędowe, a nawet podpisywać w ich imieniu niektóre dokumenty.