O sprzętach, technice i mechanice

napędowy, hydraulika układu napędowego, osprzęt roboczy, hydraulika układu roboczego. Podwozie gąsienicowe Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jez

O sprzętach, technice i mechanice

Budowa spycharki

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka


Zmiany w maszynach budowlanych

Ewolucja maszyn budowlanych jest bardzo dynamiczna, a zarazem potrzebna. Ta stopniowa droga ulepszania ich techniki wpływa przede wszystkim na wydajność jak i jakość wykonywanej pracy. Dzięki tej ewolucji można wykonywać coraz bardziej trudniejsze roboty, co przekłada się na komfort i bezpieczeństwo ludzi, którzy wcześniej musieli wykonywać tę pracę sami, bez pomocy zaawansowanej techniki. Dzisiaj większość maszyn naszpikowanych jest elektroniką, co znacznie ułatwia korzystanie z ich zasobów, a także wpływa na oszczędność czasu. Ta komputeryzacja w dzisiejszych czasach jest czymś zupełnie naturalnym, jednak nadmierne wykorzystanie elektroniki niejednokrotnie może przysporzyć wiele nieprzewidzianych problemów. Gwarancja, że taka maszyna będzie działać lepiej i dłużej nie zawsze znajduje pokrycie w rzeczywistości, a naprawa może okazać się bardzo droga. Ponadto nigdy nie możemy mieć pewności, że wykonana praca maszyną pełną elektroniki jest prawidłowa i zgodna z tym, co zostało zaplanowane.


Jaka jest różnica między częściami a materiałami eksploatacyjnymi?

Czy filtry powietrza można zaliczyć do części zamiennych? Z jednej strony jak najbardziej bo są elementem maszyny mechanicznej i można je wymienić a z drugiej strony ich żywotność jest bardzo niska.

Niska żywotność takich elementów jak filtry powietrza, filtry oleju, filtry paliwa czy inne filtry wynika z przeznaczenia i konstrukcji tych elementów. Po prosu dość szybko zostają zanieczyszczone i tracą swoje właściwości. Właśnie z uwagi na to nazywa się je materiałami eksploatacyjnymi.



© 2019 http://informator.starachowice.pl/